2008 yılında marketlerdeki yerini alarak Türkiye’nin en genç makarna markası olma özelliğini taşıyan Arbella makarna son derece başarılı işlere imza atıyor.

Marka 100’den fazla ülkeye 28 çeşit, 55 bin ton makarna ihrac etmekte. 193 ülkenin hemen hemen hepsinde markasını tescil etmiş durumda. Japonya’ya ihracat yapan ilk makarna markamız. Türkiye’de sektörün liderleri olan Filiz ve Nuh’un Ankara markalarından daha fazla pay alabilmek için her geçen gün yeni ürün AR-GE’leri gerçekleştirmekteler.

Çocuklar için Arbella Family

family arbellaFamily (1)

Çocuklar için Arbella Family adlı alt markayı yarattılar. Loney Tunes karakterlerinden oluşan makarna çeşitlerinin yanı sıra sebzeli makarna çeşitleri de mevcut. Çocuğu olan herkes bilir ki onlara yemek yedirmek kadar zor bir şey yoktur. Bu tip ürün çeşitlemelerinin yemek yemeyi daha eğlenceli hale getireceği aşikar. Zira onlar içinde oyun ve eğlence olan şeylere ilgi gösteriyorlar. Çocukları böyle şekilli makarnaları yemeye ikna etmek biraz daha kolay olsa gerek. Ayrıca sebzeli makarna çeşitleri yeterince sebze tüketemeyen çocuklar için de gerçeği kadar olmasa da yine de bir destek sağlayacaktır. Markanın hem pazar payını genişletmek hem de pazarı artırmak adına yaptıkları bu girişimi son derece başarılı buluyorum.
Arbella Plus

Printtricolor_grup

glutenfree_grup tambugday0109_grup1
Bir diğer alt marka çalışması ise Arbella Plus. 3 ürün grubunu içinde barındıran bu alt markada standardın dışında istekleri olan tüketicilere ulaşmayı hedefliyor. Tam buğday makarnası, glutensiz mısır makarnası, kurutulmuş ve öğütülmüş domates, ıspanak katkılı sağlıklı ve eğlenceli üç renkli makarnalar, Arbella Plus markası altında tüketiciyle buluştu. Bu ürünlerin her biri kendi niş pazarını oluşturan ürünler. Artık hemen hemen her makarna markası tam buğday makarnası ve sebzeli makarna çeşitlerini üretmek zorunda hissediyor kendini. Fakat glutensiz mısır unlu makarna üretilmesi bildiğim kadarıyla 2 marka tarafından yapılıyor. Arbella ve Beşler markaları bu konuda öncü. Arbella, Beşler markasına göre çok daha yaygın bir dağıtım ağına sahip.

Arbella Glutensiz Mısır Makarnası

arbellaburgu

Buğday unu ile yapılan yiyeceklere alerjisi olma durumu olarak tanımlanan Çölyak hastalığına sahip olan kişi sayısı her geçen gün artıyor. Doğal olarak bu kişilere uygun gıda ürünleri ihtiyacı da artıyor. Özellikle dışarı da yemek yemek yada bir şeyler atıştırma konusunda hayli problem yaşıyorlar. Eti’nin Pronot adlı ürünü bu konuda öncü olarak biliniyor. Arbella’nın piyasaya sunduğu bu ürün bu konuda önemsenmesi gereken bir adım. Ticari bir faaliyet olarak gözükse de bir nevi sosyal sorumluluk çalışması gibi bir işlevi olduğu da söylenebilir. Bu açıdan Arbella markasını tebrik etmek gerekiyor.

Tabi bu ürünü üretmek yeterli değil. Çölyak hastalarının glutensiz makarnaya ulaşmasını sağlamak için dağıtım ağını da geniş tutmak gerekiyor ve bir şekilde dernekler blog ve sosyal medya aracılığıyla insanları haberdar etmek gerekir. Arbella konu ile ilgili çok güzel bir etkinlik gerçekleştirmiş.

Arbella Plus Glutensiz Beslenmeye Destek

http://vimeo.com/60994838

Çölyakla Yaşam Dernekleri ile ortak projeye imza atan Arbella, son olarak ‘Arbella Plus Glutensiz Beslenmeye Destek’ adıyla konuya duyarlı olabilecek tüm paydaşları bir araya getiren bir organizasyon gerçekleştirmiş. İstanbul Holiday In Topkapı Hotel’de gerçekleşen organizasyona ‘Çölyakla Yaşam Rehberi’ kitabının yazarı Oya Özden, Emine Beder, ünlü şefler, aşçılar birliği federasyon yetkilileri, çölyak dernekleri yetkilileri ve hastaları gibi konuya duyarlı paydaşlar katılmış. Bu çalışma aklıma bir proje daha getirdi. Aslında restaurantlarla birlikte ortak çalışma yaparak menülere Glutensiz makarna eklenebilir. Bu şekilde win-win-win bir proje yürütülebilir. Belki de yapılıyordur bilemiyorum.

Arbella makarna markası TV’de olmasada radyoda düzenli reklam yatırımı yapıyor. Akılda kalıcı “Makarnam Arbellaaa” jinglları sık sık karşıma çıkıyor radyo dinlerken. Marka vaadlerini de “Yapışmaz, Dağılmaz Arbella” olarak belirlemişler. Makarna hazırlarken sanırım en çok yaşadığımız 2 problemdir makarnaların birbirine yapışması ve parçalanması. Bu açıdan düşündüğümüzde konumlandırması ve marka vaadinin başarılı olduğunu söyleyebilirim. Boğaziçi Üniversitesi Şenliklerine, Türkçe Olimpiyatlarına ve Cumhurbaşkanlığı Engelliler Kupası’na sponsorluk da gerçekleştirmişler. Yine Sosyal Sorumluluk çalışması kapsamında Kızılay ile işbirliği yaparak kan bağışlayan donörlere makarna hediye etmişler. Bir de uluslararası fotoğraf yarışması düzenlenmiş. Bütün bu çalışmalar şüphesiz ki markanın başarısında pay sahibidir.

8073

Markanın bu başarısının artarak devam etmesini diler emeği geçenleri tebrik ederim.

Reklamlar