2013 yılını içerisinde blogumda yayınladığım yazılardan en çok okunma sayısına sahip yazıları sıraladım. Keyifle okumanız dileğiyle. 2014 yılında herkese önce sağlık ardından da huzur ve mutluluk diliyorum. 2014 yılında başarılı işleri birlikte değerlendirmek, sorgulamak ve birlikte öğrenmek için yine bu sayfada buluşmak dileğiyle…

10. En Özel An, Yaşadığımız An

Karaca
Karaca Porselen benim de küçükken valide sultanım aracılığıyla çok zaman deneyimlemiş olduğum bu durumdan etkileyici bir içgörü çıkartarak “güzel şeyleri kullanmak için özel zamanları bekleme” düşüncesini reklam filmlerine taşımış. Reklam filminde evlenmek üzere olan kızına annesi bir yemek takımı hediye ediyor. Kız da bu takımı ilk olarak annesinin ziyaretinde olmak üzere misafirleri için kullanacağını söylüyor.. Anne ise kızına karşı çıkarak şu etkileyici konuşmayı yapıyor…

https://erhaneren.wordpress.com/2013/04/05/en-ozel-an-yasadigimiz-an/

9.Ürünler Geçicidir, Kalıcı Olan Konseptlerdir

Adsız
Coca Cola Zero sıfırı bizim içi yeniden keşfediyor. Matematikte etkisiz eleman olarak nitelendirilen bu rakama çok farklı anlamlar yüklüyor. Markasının felsefesini ortaya koyduğu bu reklamda, herkesi sıfırlamaya davet ediyor. Coca Cola Zero’yu denemeye davet etmek adına “Değişim mi istiyorsun? Önce sıfırla!” diye sesleniyor…

https://erhaneren.wordpress.com/2013/04/23/urunler-gecicidir-kalici-olan-konseptlerdir/

8. Volvo-Van Damme: Hibrid Ünlü Kullanımı

article-0-196A723F00000578-890_634x354
Dünya’nın en büyük ikinci ağır sınıf tır üreticisi Volvo, son reklam filmi olan ‘The Epic Split’te, Dinamik Direksiyon Sisteminin eşsiz dengesini dünyaca ünlü dövüş sporcusu ve oyuncu Jean Claud Van Damme ile özdeşleşen sıfır bacak açma hareketiyle vurguluyor. İnternette sadece Volvo’nın resmi youtube sayfasında 100 milyondan fazla izlenerek müthiş bir viral etkisi yaratan bu reklam filmi, değişen dünyamız ve reklamcılık anlayışı açısından bizleri nasıl bir değişimin içinde olduğumuz konusunda düşünmeye itiyor…

https://erhaneren.wordpress.com/2013/11/19/volvo-van-damme-hibrid-unlu-kullanimi/

7. People Love People Prefer What Should It Be!

Adsız
Yıllardır en az otomobilleri kadar başarılı reklamlarla karşımıza çıkan Volkswagen, bu kez de bizleri şaşırtmadı. On yıllardır tüm dünyada fenomen hale gelen Volkswagen Golf yeni reklamında kendi felsefesini ilk dinlediğinizden itibaren söylemekten kendinizi alıkoyamadığınız bir şarkı aracılığıyla etkili bir şekilde anlatıyor.

https://erhaneren.wordpress.com/2013/05/09/people-love-people-prefer-what-should-it-be/

6. Şekerbank Reklamcılığı

baymyo_20130314_112612_09870d8861054006
Reklamcılık özelinde pazarlama iletişimi ile ilgilendiğimden beri beni en çok etkileyen reklamlar arasında hep Şekerbank reklamları yer almıştır. KOBİ bankacılığının öneminin arttığı günümüzde bu alandaki rakiplerinden farklılaşmayı tüketicide karşılık bulan duygusal reklamlarıyla sağlayan bu bankanın son yayınlanan reklamı da bu beğenilere bir yenisini ekledi…

https://erhaneren.wordpress.com/2013/03/21/sekerbank-reklamciligi/

5. Audi’yi Audi yapan reklam: Not Really My Style

audi logo
Lüks otomobil pazarında 3 değerli Alman otomobil markası ark yıllardır amansız bir rekabetin içende. Mercedes, BMW, Audi… Bu 3 marka pazardan daha fazla pay kapmak için algı savaşları yapıyor. Konumlandırmalarını kendi otomobillerinin özelliklerinin yanı sıra rakiplerine göre de düzenliyorlar. Mercedes; patron otomobili diye kısaca tanımlayabileceğimiz en yüksek profil tüketiciye seslenen bir konumlandırmaya sahip. Tüketicisine prestij ve kalite sunuyor. Bir nevi maddi güç göstergesi olarak kullanılıyor…

https://erhaneren.wordpress.com/2013/07/30/audiyi-audi-yapan-reklam-not-really-my-style/

4. “Think Small” ışığında Volkswagen Beetle Tarihi

İçerik
Her Alman bir otomobil sahibi olabilsin diye üretilen, 1938-2003 yılları arasında dünyada toplam 21.5 milyon satarak dünyanın en çok satılan otomobili olma özelliğini taşıyan, tartışmasız dünyanın en kült otomobili Volkswagen Beetle’ın hikayesini birlikte keşfetmeye var mısınız?..

https://erhaneren.wordpress.com/2013/09/12/think-small-isiginda-volkswagen-beetle-tarihi-2/

3. En Başarılı Ambient Örnekleri

Sizler için adsoftheworld.com adlı reklam data sitesinden en beğendiğim Ambient fikirlerini sıralama yapmadan derledim…
mechanical_sofa
https://erhaneren.wordpress.com/2013/01/31/en-basarili-ambient-ornekleri/

2. Bir Mahalle Bakkalı Özelinde Eti-Ülker Savaşı

eti-Ülker
İletişimcilerin ve pazarlamacıların kendilerine has bilgi kaynakları vardır. Bu kaynaklar bazen mağazalar, bazen toptancılar, bazen kafeler iken bazen de özellikle hızlı tüketim malları söz konusu olduğunda mahalle bakkalları olabilir. İstanbul Eyüp’te 19 senedir mahalle bakkalı olan amcam Tuncay EREN ile her sohbetim mini bir pazar araştırmasına dönüyor. İşte bu yazıda, Eti ve Ülker plasiyerleri arasındaki farkın yarattığı satış rakamlarını gözlerinizin önüne çarpıcı bir örnekle sereceğim…

https://erhaneren.wordpress.com/2013/06/30/bir-mahalle-bakkali-ozelinde-eti-ulker-savasi/

1. Renault’tan Nissan Juke’a Cool Rakip…Yeni Renault Captur

Adsız
Yeni Renault Captur Kompakt SUV segmentinde yer alan bir otomobil. Nissan Juke ve Mini Country MAN gibi araçlara rakip olarak geliştirilmiş. Renault’un bu segmentteki boşluğunu doldurmak için üretildi. %100 kişiselleştirilebilme özelliği sunuyor müşterilerine. Gençlerin özgünlük arayışının otomobillerde de tutarlılık gösterdiğini düşünürsek bu özelliğiyle fark yaratabilir. Reklamda temel olarak yaşadığımız her şeyi saklama çabamızdan bahsediyor. Dvd’lerden, Hard disklerden… Bunlardan bahsederken düştüğümüz bir yanlışı bize hatırlatıyor, anıları saklamaya çalışırken o anı yaşamayı nasıl da unuttuğumuzu…

https://erhaneren.wordpress.com/2013/05/24/renaulttan-nissan-jukea-cool-rakipyeni-renault-captur/

Reklamlar