epica-50b50a2ac940d
Bu yıl 27.si yapılıyor EPICA’nın. İsminde geçen Avrupa tanımı kapsamını anlatmaya artık yetmiyor. Hindistan’dan Hong Kong’a, Amerika’dan Tunus’a ve hatta Peru’ya kadar pek çok ülkeden iş yarışıyor. 46 ülkeden 540 ajansın 3 bin 397 iş gönderdiği EPICA 2013’te bu yıl Türkiye’den 12 ajanstan 96 iş yarıştı. En çok işi Fransa 557, İngiltere 438 ve İsveç 328 gönderirken, 15 ana kategoride yarışan işlerin sektörel alt ayrımları da var. Bu yıl ön elemeden geçen işler 19 reklam ve pazarlama dergisinin genel yayın yönetmeni tarafından 4 gün boyunca bir kez daha oylandı.*

İşte dikkat çekenler.

Grand Prix ödülü alan işler:

1.Film Kategorisi: Premium by Jack Jones “Made From Cool”
Film kategorisinde Grand Prix alan bu reklam filminde, bir gömlek hastası olarak benim de ürünlerini beğendiğim Jack Jones’un ürettiği Premium ürünlerin üretim aşamasında bile cool olduğunu anlatmak için hazırlanmış. Ünlü oyuncu Christopher Walken’in sihirbaz vari başarılı performansıyla “Doğuştan Cool” imajı çiziliyor. 5 reklam filmi hazırlanmış ve toplamda Yotube’da 5 milyonun üzerinde izlenme sayısına ulaşılmış. Aldığı ödülü hak ettiği kanaatindeyim. Premium ve Cool imajı başarıyla yansıtılmış diyebilirim. Başarılı ünlü seçimi bu başarının en büyük mimarı kuşkusuz.

2.Basın Kategorisi: Land Rover, Defender 90: “Bookshelf”
Basın kategorisinde Grand Prix aldı bu iş. Bir kitaplıkta dizili kitapların yan görüntüsüyle oluşturulmuş Land Rover görseli başarılı bir art direksiyonun sonucu olarak karşımıza çıkıyor. Gezi, macera türünde kitapların dizildiği kitaplık, Land Rover Defender 90’nın ikonik şeklini alıyor. Bu görüntü de derdini gayet net anlatıyor sanırım.
C04687_05727

3.Outdoor Kategorisi: Açık Radyo “ İnsanların Müziği”

C04652_02932

Günseli Özen OCAKOĞLU işin hikayesini şöyle anlatıyor. “Büyük ödülü alan işin hikayesi ise oldukça ilginç. Havas İstanbul kreatif direktörü Ergin Binyıldız, Açık Radyo’nun misyonuna uygun fotoğrafı görünce peşine düşmüş. Uzun yıllar önce New York’ta çekilen ve o zaman ileri sayılabilecek bir teknikle kolajlanan fotoğraf “İnsanların Müziği”ni anlatmak için çok uygun bulunmuş. Fotoğrafın sahibi Harold Feinstein ve Açık Radyo kurucusu Ömer Madra’dan hemen izin alınmış. Feinstein da fotoğrafını bedel istemeden vermiş. Kreatifler de uygulamayı gönüllü yapmış. Tek kare fotoğrafın neden ödül aldığına gelirsek. Karedeki an oldukça sıradan ama bir o kadar da evrensel. Her toplumun bir müziği olduğunu anlatıyor.”*

Ajansı (& City): Havas Worldwide Türkiye

Yaratıcı Yönetmen(ler): Ergin Binyildiz

Reklam yazarı(ler): Merve Selamet Sorumlu

Sanat Yönetmeni(ler): Serhat Akavci

Fotoğrafçı(ler): Harold Feinstein

Ajans Prodüktörü(ler): Özge Göksel

4. İnteraktif Kategorisi: Mobilizing The 12th Man
Bu Çalışma Cannes Lions’da da ödül almıştı. Çoğumuzu biliyor artık. Hala izlememiş olanlar için vakanın anlatıldığı video aşağıdadır.

Ayrıca 2 iş daha sunmak istiyorum size.

İlki yine ülkemizden bir iş. Leo Burnett İstanbul’un Mc Donald’s için yaptığı bir ilan. Ben bu işi beğendim. Fikri çok zeki. Eğlenceli, gülümseten bir iş olmuş. Başta İsmail Seval olmak üzere emeği geçenleri tebrik ederim.
C04606_05189
Ajansı (& City): Leo Burnett İstanbul

Yaratıcı Yönetmen(ler): Oktar Akın & Emrah Akay

Reklam yazarı(ler): Yavuzhan Jel

Sanat Yönetmeni(ler): Cengiz Çağlar

Fotoğrafçı(ler): Candaş Arın

Marka Yönetici: Aysu Sildir

Marka Direktörü: Selika Özcan

Planlayıcı: İsmail Seval

İkincisi de Online işler kategorisinde altın ödül alan geçen haftaki yazımda değerlendirdiğim (https://erhaneren.wordpress.com/2013/11/19/volvo-van-damme-hibrid-unlu-kullanimi/) Volvo Epic of Split virali… Bu iş de başarısını kategorisindeki altın ödülü alarak yeniden kanıtlamış oldu bence.

Yararlanılan Kaynaklar
• *Günseli Özen OCAKOLU-Tek kare fotoğrafla en büyük ödülü nasıl kazandı?
http://marketingturkiye.com.tr/index.php?option=com_content&view=article&id=14987:tek-kare-fotorafla-en-bueyuek-oeduelue-nasl-kazand&catid=139:guenseli-oezen-ocakolu&Itemid=173

http://results.epica-awards.com/

Reklamlar