Coca Cola Zero sıfırı bizim içi yeniden keşfediyor. Matematikte etkisiz eleman olarak nitelendirilen bu rakama çok farklı anlamlar yüklüyor. Markasının felsefesini ortaya koyduğu bu reklamda, herkesi sıfırlamaya davet ediyor. Coca Cola Zero’yu denemeye davet etmek adına “Değişim mi istiyorsun? Önce sıfırla!” diye sesleniyor.

Reklamda verilen her mesaj dikkatle, özenle seçilmiş. Bir nevi yaşam felsefesi manifestosu gibi. Beraber daha yakından bakalım:
• Sıfıra etkisiz derler ya, yanlış.
• Sıfır her şeyin başlangıç noktasıdır ve her başlangıç gibi parlak, heyecan vericidir.
• Sıfır demek hazır olmak demektir.
• Hayata, gerçeklere, engellere meydan okumak demektir.
• Geriye sayımın bittiği andır.
• Yükselmeye başladığın, zorlukları aşıp “Hayat bu!” dediğin andır.
• Sıfır zero demektir. Değişim mi istiyorsun? Önce sıfırla!

Başlangıçların ve bitişlerin bizde uyandırdığı duygu fırtınalarını kensidiyle ilişkilendiriyor. İşte bu strateji çok başarılı. Bize o anları yaşamanın adresi olarak Coca cola Zero’yu gösteriyor. Hayata ve zorluklara karşı yanımızdaki bir nefer olmaya soyunuyor. Ürünün somut faydası ile alakalı tek bir mesaj yok. Efendim sıfır kalorilidir, kilo aldırmaz sonracığıma şekersizdir gibi mesajlar kesinlikle verilmiyor. Ürnün adı zaten bütün bunları zaten anlatıyor. Bir daha gerek yok bunlarla tüketiciyi sıkmaya. Böylesine yaratıcı mesajlar ve yaratıcı ilişkilendirmeler markayı tüketicisine daha net anlatır.

Coca Cola ürünlerinin somut faydasını ya da kalitesini anlatmayı bırakalı on yıllar oldu. Gerek Coca Cola’nın gerekse Coca Cola Zero’nun stratejisi bir konsept sahiplenmek. Coca cola bugünlerde “Sofra Hikayeleri” adlı tema ile sofraların vazgeçilmezini oynuyor. Kısacası hayatın bir parçası olmaya çalışıyor. Ürünler geçicidir kalıcı olan konseptlerdir. Bu görüşü Jan Rijkenberg Concepting adlı kitabında ayrıntılı olarak anlatılıyor. Belki başka bir yazıda ayrıntılı olarak inceleriz bu kitabı da.

Bu reklamda da Coca Cola Zero başlangıç ve bitişlerin bize yaşattığı duygusal fırtınaları sahipleniyor. Bizi ikna etmek adına sıfırı bizim için yeniden tanımlıyor. Baştan sona çok başarılı bir reklam. Stratejisiyle ve metiniyle örnek bir çalışma.
Marka bu felsefesini bir çok televizyon dizisine de entegre etmiş. Dizinin bir bölmünde karakter reklamda anlatılan stratejiyi kendisi için dile getiriyor. Karadayı, Kuzey Güney, İşler Güçler dizilerinde bu entegrasyonlar yer aldı.

Yurt dışında gerçekleştirdiği iletişim çalışmalarından da örnek vermek isterim. İlk olarak Skyfall’un vizyona girmesine yakın yapmış oldukları bir ambient çalışmasından söz etmek istiyorum. Alışveriş merkezindeki otomattan Coca Cola Zero almak isteyenleri James Bond’un Skyfall filminde girdiği aksiyona benzer bir koşuşturma yaşamaya davet ediyor. Sıfırlayanlara ödülünü veriyor. Çok başarılı bir çalışma.

Bir diğer çalışmada ise sinemada Coca Cola içmek isteyenlere normal kola yerine Zero onların haberi olmadan veriliyor. Bu şekilde içenlerin çoğu, içtikleri kolanın Zero olduğunu anlamıyor. Bu şekilde iki kola arasında tat farkının olmadığı deneyimletilmeye çalışılmış. Bu ambient da gayet başarılı.

Son olarak reklamın künyesini vererek ve yapımda emeği geçenleri tebrik ederek bitirelim.

Reklamveren: The Coca-Cola Company
Ürün: Coca-Cola Zero
Reklam ajansı: Ogilvy & Mather
Yaratıcı direktör: Evren Doğrar
Yaratıcı ekip: Emre Kuzuoğlu, Koray Şahan, Melik Atalay, Ahmet Yacel, Gökçe Karabay
Müşteri ekibi: Gözde Sabuncu, Yaşam Şamlıoğlu
Ajans prodüktörü: Fulya Akay
Stratejik planlama: Yuda Sağman
Medya Ajansı: Carat
Adaptasyon: İmaj
Mecralar: TV, Sinema

Reklamlar