Karaca-Logo_1345123213

Yaklaşık 100 yıllık bir mazisi olan Karaca, 2005 yılında Narin Grup tarafından satın alındı ve yeniden modern yüzüyle karşımıza çıktı. Bununla birlikte yarattığı toslaşan iki genç geyik logolu ‘’Toss’’ markası ile, markanın modernleşmesini ve genç hedef kitleye de ulaşmasını hedefliyor.

1917 yılında Bandırma’da bir çorap atölyesi olarak başladı hikayesi. Kurucusu Karacabeyli Kocazade Çorapçı Halil, Erozyon Dede olarak bildiğimiz Hayrettin Karaca’nın babasıdır. Hayrettin Karaca şirketi babasından daha da ileriye taşıdı ve 1960-70’li yıllara gelindiğine triko konusunda seçkin bir marka haline geldi. 1961 yılında Türkiye’den yurt dışına yapılan ilk tekstil ürünü ihracatını gerçekleştirilmesinin ardından 70’li yıllarda 5 kıtada 36 ülkede Karaca ürünleri müşterisiyle buluştu. Ne yazık ki bu başarılar zamanla azaldı ve markaya unutulmaya yüz tuttu. Ta ki 2005 yılında Narin Grup tarafından Tekfen Holding’den satın alınana kadar.

2005 yılından itibaren marka yeniden o eski parlak günlerine dönmek için çok çalışıyor. 23 Şubatta 75. Şubelerini Van’da açtılar. 100. Yıllarını kutlayacakları 2017 yılında 200 mağazaya ulaşmayı hedefliyorlar.  Yurt dışında da 50 mağaza açma hedefleri var.

felsefe

40 yaş üstü olan hedef kitlelerini gençleştirmek ve  müşteri yaş ortalamasını 30’un altına indirmeyi hedefleyen Karaca, 16 yaş üstü gençlere hitap eden Toss markası için Versace, Donna Karan, Calvin Clein gibi dünyaca ünlü markalara kreasyon hazırlayan İtalyan modacı Alfio Bonacchi ile anlaştı. 2010 yılında Karaca’da Genel Müdürlük koltuğuna oturan Hüseyin Eğilmezgil, Toss markası için ilk etapta büyük mağazada corner’lar, daha sonra 4 cepheli mağazalar planladıklarını belirtiyor. Ayrıca 2013’ün ikinci altı ayından sonra konsepti geliştirip mağazalaşmaya hız vereceklerini, tüketiciye sadece elbise ya da gömlek değil, onlara bir gardırop satmak istediklerini önemsediklerini söylüyor.

Sosyal medyada tüketicisiyle henüz ciddi bir bağ kurmayı başaramadığını üzüntüyle belirtiyorum. Markanın vasat bir şekilde yönettiği Facebook sayfasını 2,483 kişi beğenirken Twitter’da 416 takipçisi bulunuyor. Ek olarak şikayetvar.com’da 101 adet şikayeti mevcut. Markalaşma konusunda bu kadar hevesli olan Çift Karaca sosyal medyayı da önemsemeli ve bu konuda profesyonel destek almalı. Marka adına sevindirici bir gelişme olarak  Ağustos 2012’de kurumsal iletişim ve medya ilişkilerini yürütmek üzere Hürriyet Gazetesi Satış ve Pazarlama Grup Müdürü Talip Bayram’ı transfer etmesini söyleyebiliriz.

56818_399681196769991_1362084989_o

Son olarak çok takdir ettiğim bir çalışmalarını sizlerle paylaşmak istiyorum. Geçen 10 Kasım’da Mustafa Kemal Atatürk ile özdeşleşmiş süveterlerden sınırlı sayıda satışa çıkarılmış ve bu süveterlerden elde edilen gelir şehit ailelerine bağışlanmış. Markanın bu tip duyarlılık örneklerini sık sık uygulamasının yararlı olacağı kanaatindeyim..

Tekstil sektöründe tasarımda olmasa da kumaş ve işçilik kalitesinde dünya ile yarışabilecek düzeyde olduğumuzu düşünüyorum. Dünya markalarıyla rekabet edebilmemiz için iyi olduğumuz alanları öne çıkarmalıyız. Kumaş ve İşçilik kalitesini odağa alarak katma değer üretmemiz gerekiyor. Dünyaca ünlü markaların ürünlerini aslında bizim markalarımız fason olarak üretiyor. Onlar etiketi basıp 1o katı fiyata tekrar bize satıyorlar. İşte bizim de o etiket basma işine yoğunlaşmamız gerekiyor. Basabilecek bir etiket sahibi olmak hayati önem taşıyor. O etiket de “katma değer” ile kazanılır işte. Bugüne kadar hep kaliteye önem verdik. Pazarlamanın 4P’sinden 3’ünü ama şöyle ama böyle yaptık fakat 4.P’de sınıfta kaldık. Artık sıra etiket kazanmaya, markalaşmaya yani “PAZARLAMA İLETİŞİMİNE” geldi.

Haydi yeni nesil kolay gelsin…

Reklamlar