Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

Son günlerde çok beğendiğim iki reklam var. TTNet’in Şener Şen’li 2 reklamı…

*

Önce şunu şimdiden belirteyim TTNet markasını beğenmiyorum. Ne zaman bir ürününü kullandıysam 400-500 TL fazladan para ödemek zorunda bırakıldım. Sektörde tekel olduğu için maalesef cezalandırma şansım da olmuyor. Neyse konumuz bu değil zaten.

*

Reklamların birinde 5-6 yaşlarında ahret soruları soran bir çocuk Şener Şen’i zor durumda bırakıyor. TTNet Güvenli İnternet reklamı bu. İkincisinde tek başına çölün ortasında çalışan bir genç  Şener Şen ve TTNet’in sayesinde yeteneklerini geliştirebileceği bir şans buluyor. Bu ise benim de bu yılın Nisan ayında katıldığım TTNet Yeteneğe Destek Yaratıcı Ekonomiye Destek eğitiminin reklamı.

*

Bir iletişimci olarak markaya olan olumsuz hislerimden sıyrılarak bu iki reklamı çok beğendiğimi söylemek isterim. En etkili yolun en basit ve yalın yol olduğunu kanıtlayan işler ikisi de. Güvenli İnternet filminde üst üste ahret soruları soran küçük bir çocuk (hemen hemen hepimizin maruz kaldığı gibi) Şener Şen’i zor durumda bırakıyor. O da çocuklara, güvenli bir şekilde merak ettiği her şeyi öğrenebilecekleri bir adres gösteriyor. Yani hem çocukların o sorularına maruz kalmayın, ki bu bazen cinnet geçirme noktasına getirebiliyor insanıJ, hem de çocuklar merak ettiği her şeyi internetten öğrenirken sizin içiniz rahat olsun. Bu durum bir su altı müzesi içerisinde yalın bir şekilde canlandırılmış. Reklam derdini gayet net, anlaşılır bir şekilde anlatıyor.

*

İkinci reklamda çöl ortasında (burada çöl çok anlamlı bir metafor ) bir genç bilgisayar ile bir çalışma yapmakta ve Şener Şen yanına gelip “Senin yaptıklarını burada kim görecek? Sen gel benimle.” diyerek TTNet  genci Yeteneğe Destek, Yaratıcı Ekonomiye Destek eğitimine davet ediyor. Burada da çöl metaforu üzerinden gidilerek çok yalın bir şekilde durum tasvir edilmiş. Bu proje bir Sosyal Sorumluluk projesi aslında. 2011 yılında ilk kez İstanbul’da yapıldı. Bu sene ise İstanbul’un yanısıra İzmir,Eskişehir ve Samsun’da yapıldı. Daha bir çok ilde de bu sene içerisinde yapılacak. TTNet, Yaratıcı Ekonomi diye adlandırılan yani internetle vebilişim ile alakalı projeleri olan gençlere destek olarak projelerini gerçekleştirmelerine yardımcı olmaya çalışıyor.

*

Bu iki reklam TTNet’in Cem Yılmaz’lı ve “Mümkünlü Kasabası“ temalı reklamları da dahil olmak üzere beğendiğim ilk filmler. Eski filmlerden aklımda kalan 1-2 Cem Yılmaz sahnesi var. “Mümkünlü Kasabası”  temasını doğru bulmama rağmen o reklamlara içim ısınmadı bir türlü. Biraz karmaşa yarattı bende.

*

Bize okulda öğretilen önemli şeylerden biri reklam ve marka iletişiminde mesajı alıcıya yani tüketiciye doğru aktarmanın hayatiliği idi. Mesajı kodlarken alıcının kod açımını başarılı bir şekilde yapabilmesi için mesaj basit ve anlaşılır olmalı.

*

Bu durum her ne kadar bazen “yaratıcılık” kavramıyla çatışsa da yerinde ve doğru kullanılan basitlik yatacılık sancılarından kurtabilir bizi. Hayatın her alanında çözümü için zorlandığımız konularda bazen çözüm gözümüzün tam da önünde olur ya,  işte yalınlık da pazarlama iletişiminde işimizi kolaylaştırabilir böylesine.

Yaratıcı olacağım diye seyircinin “Ne diyor bu Allah aşkına?”diyeceği bir reklam yaratma çabasına girişmemeli . Şunuda belirteyim ki basitliğin en büyük handikapı “klişe” mayınlarına yakalanmaktır. Aman ha dikkatJ

Henüz izlememiş veya yeniden izlemek isteyenler 2 reklam filmine de buradan ulaşabilsiniz.

TTNet Güvenli İnternet Reklam Filmi

http://www.youtube.com/watch?v=hepcReCu1Ro

TTNet Yeteneğe Destek Yaratıcı Ekonomiye Destek Reklam Filmi   http://www.youtube.com/watch?v=pxL4fAJ1KqA&feature=fvwrel

 

Reklamlar