Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

 

Türkiye’nin önde gelen çay markalarından Çaykur, Müslüm Gürses’le bir reklam filmi serisine başlamıştı. Ramazan ayı dolayısıyla yayına giren 2. reklam filminde Türk çayını anlattığı sunumu internette izlenme rekoru kıran “Evet, Bir Bardak Daha Çay İstiyorum” kitabının yazarı Katharine Branning de rol alıyor.

17 Temmuz’da gösterimi başlayan reklamda Müslüm Gürses’le iftara konuk olan Katherine Branning, iftar sonrası yapılan çay sohbetinde aile bireylerini hoş bir dille anlatıyor. Türk ailesinin temel yapıtaşları olan gelin, görümce ve kayınvalide ilişkisine yaptığı göndermeler ile Branning evin damadı ve çocukları için de Türk halkının çok seveceği cümleler kullanıyor.

Türk çayına verdiği destekten ötürü geçtiğimiz günlerde Rize Belediye Meclisi’nin  oybirliği ile Fahri Hemşehrilik Beratı verilen Branning’in reklam filmi Ramazan süresince gösterimde olacak.

İlk izlediğimde fark etmem zaman aldı Katriye Yenge’yi. Yaklaşık altı ay önce izlemiştim sunumunu ve çok başarılı bulmuştum. Bir kez daha çoğumuzun farkında olmadığı kültürel bir değerimizi, bir Amerikalı bize farkettirdi. Bunu, bizim ondan daha önce yapamamış olmamız ayrıca üzüntü verici ya neyse, biz konumuza dönelim.

Ramazan Ayı-Aile İlişkileri-Çay

Reklamı genel olarak başarılı buldum. Planlaması, metni, prodüksiyonu başarılı. Genelde küçük kanallarda denk geldim ama sanırım bu durum medya bütçesiyle de alakalı.

Amerikalı yazar iyi bir referans oldu bence. Aile bireylerinin bir bardak çay üzerinden anlatılması gerçekten insanı gülümseten bir tasvir. Esprili, izleyeni içine çeken, izleyenin kendinden birşeyler bulabildiği bir hikaye anlatılan. Dolayısıyla reklamın tüketicide duygusal olarak karşılık bulabileceğini düşünüyorum. Amaç satış arttırmak değil zaten. Bu reklam markayla tüketici arasında ramazan ayı-aile ilişkileri-çay üçlüsünü kullanarak sıcak bir bağ kurma amacında. Bu konuda da başarılı olabilir.

Belki Amerikalı yazarı tanımayanlar olabilir özellikle C2 ve alt segmentlerinde ama yazarın başarılı diyebileceğimiz Türkçe performansı sempatik bir hava yaratarak o açığı kapatıyor gibi.

Dönüşüm için geç kalındı

Çaykur aslında yerel ve köklü bir marka olması nedeniyle tüketicide karşılığı olumlu olan bir marka fakat yenilenme çalışmalarına biraz geç başladılar. Arçelik’in 2005’te yaşadığı başarılı değişimin bir benzeri Çaykur için de gerekliydi.

Bu değişim yavaş yavaş gerçekleştirilmeye çalışılıyor. Çay pazarındaki güçlü rakiplere (Lipton-Doğuş-Doğadan) karşı işi hayli zor olmasına rağmen geçmişten gelen kaliteli ve yerli marka algısının üzerine, geç kalması nedeniyle üzerindeki yaşlı ve demode algısını bertaraf edebilirlerse , daha kuvvetli bir marka olabilir.

Reklamın künyesini ve izlemeyenler için hem reklam filmini hem de Katherine Branning’in Türk Çayı sunumunu sizler için paylaşıyorum. İyi Seyirler…

Reklamın Künyesi

Reklamveren: Çaykur

Reklamveren Yetkilisi: Yavuz Sütlüoğlu

Reklam Ajansı: M.A.R.K.A.

Ajans Başkanı: Hulusi Derici

Kreatif Ekip: Zeynel Özer, Doğan Mirdoğan, Ruhi Topçuoğlu

Müşteri İlişkileri: İlkay Ünlü, Beril Mardin, Efe Aksoy

Ajans Prodüktörü: Sarper Soyuret

Prodüksiyon Şirketi: Kala

Yönetmen: Kıvanç Baruönü

Müzik: Jingle House

Çaykur’un Yeni Ramazan Reklamı