Tesco Virtual Shop Projesi

Sizlerle yeni yeni hayatımıza giren QR Code teknolojisinden yararlanılarak yürütülen çok başarılı bir kampanyayı sunuyorum.

Tesco büyük çapta mağazaları olan, dünyanın bir çok ülkesinde yer alan bir hiper marketler zinciri. İkinci oldukları Güney Kore pazarında şube sayılarını arttırmadan nasıl birinci olacaklarını araştırmışlar. Çözümü hedef kitlenin kendisinde bulmuşlar. Güney Kore halkı dünyanın en çok çalışan 2. ülkesi. Bu yüzden alışverişe ayıracak çok kısıtlı zamanları var. Tesco işte bu noktadan yola çıkarak hedef kitleyi metro istasyonlarında yakalayabileceklerini düşünmüşler. Metro istasyonlarına sanal marketler kurulmuş ve QR Kod kullanılarak insanların metrolardan ürün sipariş etmelerini sağlamış. Sipariş edilen ürünler kargo yardımıyla evlere ulaştırılmış. Yani insanları mağazalara getirtmek yerine mağazayı hedef kitlenin ayağına götürmüşler.

Genel olarak çok basit gözükse de çok başarılı bir proje gerçekleştirilmiş. Zaten başarı basitlikteki mükemmellikte.

Buradan yola çıkarak birçok benzeri problem çözülebilir aslında.

Sorun Ne?

Hedef Kim?

Sorun Hedef Kitleyi Nasıl Etkiliyor?

Çözüm Ne? Soruları bize çözüm konusunda yardım edebilir.

Kampanyanın sonunda elde edilen muazzam başarıyı da videodan izleyebilirsiniz.

Reklamlar